Monday, August 8, 2011

traffic jam oh traffic jam~

assalamualaikum, hmm ahhhh stress2.. asal bnyk tol kereta kat jalan area2 kuala lumpur ni????????? nak jd kan cerita ramaddan kali nih aku ditugas kan menjadi caterer kat gombak sempena majlis bukak puasa n more, kira ari2 laa aku ulang alik gombak-cheras. lepas asar j aku dh mle gerak ke gombak lalu jalan MRR2 org kate memang terbaik laa lalu jalan tuh time org balik kerja jem gler oh! ! kete kiri kana depan belakang ari2 kerja aku menyelit j nasib baik naik moto tp cuak gak ari2 dok menyelit j huhu. Setakat seminggu jd caterer kat gombak perjalanan aku ke sana ALHAMDULILLAH semua nya ok walaupon jem sana sni..



tapi mungkin semalam ade yg aku x selesai ngan PENCIPTA aku, pelbagai masalah berlaku strt dr awal sampai laa aku sampai gombak.. dh la ter tdo petang , ter lambt nk pi gombak, keluar umah kul 5.30 jalan kat MRR2 x masuk MRR2 lagI dh jem.. tgh2 MRR2 konon nk tuka laluan lain nk lari dr jem jd masuk laa lebuh raya DUKE, sekali JAM jugaaaaaaaaak laa alahai dh laa jam terlepas simpang ke gombak pulak sebb kereta penuh sgt huhu. terpakse masuk KL semula . Masuk2 kl j dh jem  ARGGGGGGGGGH stress2 tu laa awal nya nk lari dari jam sekali jem berganda ganda.. sabar j laa dh laa jam hampir nk accident pun ade x pasal2 kena marah wooo huhu, moto lak tba2 mati enjin tgh2 bnyk kete kat atas jalan raya huhu masalah masalah =(

hampir sejam pusing2 dalam jam akhirnya alhamdulillah aku sampai jugak gombak seblum 6.30 ptg sempat menyusun untuk juadah berbuka puasa di sana . moral of the story
  • tunaikan solat diawal waktu
  • jgn tdo ptg x bgus untuk minda
  • berdoa lepas solat
  • tanamkan diri ngan sifat sabar, redha n tawakal
  • ingat laa PENCIPTA mu selalu.
"Bila ada Allah, semua jadi mudah, semua jadi indah"


 
 
 
sekian terima kasih~  

4 comments: